KLANTGERICHTE E-MAILS EN BRIEVEN SCHRIJVEN

Brieven en e-mails vormen visitekaartjes van uw bedrijf. U wilt toch een goede indruk achterlaten!

Schrijft u vaak brieven en e-mails? Vindt u het telkens weer lastig hoe u moet beginnen? Moet u lang nadenken voordat u weet wat u op papier wilt zetten en vooral ook, hoe u dat gaat doen? Zijn uw brieven en e-mails voldoende afgestemd op uw klanten?

Tijdens de training ‘Klantgerichte e-mails en brieven schrijven’ werkt u zoveel mogelijk met uw eigen teksten. U leert hoe u uw boodschap goed voorbereidt en hoe u deze helder formuleert. Uw brief of e-mail wordt zo makkelijk leesbaar, duidelijk en vooral klantgericht.

Inhoud van de training:

  • Wat is een klantgerichte brief of e-mail
  • Het doel van uw brief of e-mail
  • Wanneer schrijft u een brief en wanneer een e-mail
  • De drie fases van het klantgericht schrijven
  • De opbouw van uw brief of e-mail
  • Openings- en slotalinea’s
  • Tips voor helder formuleren
  • Persoonlijke feedback en gerichte tips ter verbetering van uw eigen teksten

Na het volgen van deze training:

  • Kunt u uw brieven en e-mails beter afstemmen op uw lezer
  • Zijn uw brieven en e-mails helder en begrijpelijk
  • Hebben uw brieven en e-mails een duidelijke structuur
  • Zijn uw brieven en e-mails logisch opgebouwd en hebben ze een goede openings- en slotalinea

Twijfelt u of u voldoende op de hoogte bent van alle spellingsregels? Combineert u deze training dan met de training ‘10 voor taal!’. Dan weet u zeker dat uw brieven en e-mails ook op het gebied van spelling helemaal in orde zijn!

CONFIANZ ACADEMY

Deltalaan 7
5032 TP Tilburg
Tel: 06 - 38 931 777

Stuur ons een e-mail

MARY-JOSÉ TER HEEGDE Mary-Jose ter Heegde